sale

Kako nas varaju trgovci!

Novogodišnje rasprodaje odeće i obuće u Srbiji tek počinju, dok su u Evropi već u punom jeku. Ozbiljnija sniženja najavljena su tek za drugu polovinu januara.

I dok je u evropskim metropolama već mesec dana moguće pazariti 70 odsto jeftiniju garderobu, u Srbiji rasprodaje tek počinju, a čak i ako na izlozima piše “sniženje 50 odsto“, najveći broj artikala na popustu je samo 30 odsto.

I dok su u Solunu ženske košulje jedne poznate španske marke snižene sa 19 na pet evra, u Srbiji je najjeftinija cena do koje su stigle 1.299 dinara. Tako, za jedan par čizama, potrošač u Srbiji mora da odvoji između 100 i 200 evra, dok iste takve čizme u Italiji, Mađarskoj ili Austriji može da nađe upola jeftinije. Upravo zato su sve popularnije i sve češće šoping ture do Beča, Budimpešte, Trsta, Solunu.

U Evropi se rasprodajama trgovci pokušavaju osloboditi zimskih kolekcija, dok su u pojedinim radnjama u našoj zemlji na sniženju jedino modeli iz prethodnih godina. Trgovci za takvo stanje krive nedovoljnu konkurenciju i visoke carine, dok u udruženjima potrošača ističu i visoke trgovačke marže.

Naših 30 odsto i 30 odsto u inostranstvu nisu isti, jer su marže domaćih trgovaca neuporedivo veće. Zbog slabe konkurencije prodavci mogu da manipulišu sa lažnim rasprodajama. Lažno reklamiranje sniženja smatra se obmanom potrošača i zabranjeno je zakonom – kaže Petar Bogosavljević iz Pokreta potrošača.

Stalne akcije

Jedan od načina za varanje kupaca su takozvane stalne akcije, kada na izlogu tokom cele godine piše “stalno sniženje od 50 odsto“. To je, smatraju stručnjaci, očigledna prevara koja ne postoji nigde u svetu osim kod nas.

– U ovom slučaju nemoguće je ne postaviti pitanje od koje cene se skida 50 odsto, ako sniženje traje non-stop – kaže Bogosavljević.

20399a628adc17cb706e536a28105b1d

Izvor: Blic, 17.12.2015.