Usluga bez usluge!

Širom Srbije se javlja problem odnošenja smeća, koji lokalne samouprave pokušavaju da reše tako što posao odnošenja smeća poveravaju raznim firmama, JKP-ovima ili privatnim preduzećima.

Naročito je problem izražen u ruralnim sredinama, gde su kuće rasute na određenom geografskom području, a gde lokalni vršioci usluge odnošenja smeća, postave par kontejnera na mestima koja odrede kao pristupačna svima, a zatim krenu da ispostavljaju račune. Stanovnici tih mesta često i ne znaju da su dobili tu uslugu, dok ne dobiju račune za plaćanje.

Ovo je samo jedan od primera kršenja imperativnh odredbi Zakona o zaštiti potrošača, prema  kom se usluga plaća u visini potrošnje, odnosno u visini korišćenja iste.

U nastavku predstavljamo jedan uspešno rešen slučaj, gde je lokalno preduzeće imalo razumevanja za primedbu potrošača. Zapravo, suludo bi bilo da razumevanja nije bilo, s obzirom da u ulicu u kojoj živi potrošač, vozila za odnošenje smeća i ne ulaze!

Jedinice lokalne samouprave su obavezne, po Zakonu o komunalnim delatnostima, da omoguće konkurenciju na svojoj teritoriji. Konkurencija među vršiocima usluga bi dovela po povećanja kvaliteta usluge i do smanjivanja cena, koje su sada uglavnom monopolističke i predstavljaju povredu konkurencije. O svemu ovome, Udruženje Efektiva će pisati u narednom periodu, a spremamo i konkretne akcije. Smećarski biznis je postao jedan od profitabilnijih, na teret potrošača, jer račune dobijaju svi, bez obzira da li uslugu koriste ili ne!

U nastavku je Opomena pred utuženje, nakon koje je potrošač došao kod nas po savet. Zatim sledi reklamacija i pozitivan odgovor!

img364 img365 img366