Skuplje grejanje – raskid ugovora!

JKP Beogradske elektrane, obavestilo je korisnike svojih usluga, putem računa Infostana, da će od 1.10.2024. povećati cene grejanja.

Zakonom o zaštiti potrošača, u takvim situacijama, potrošaču se daje za pravo da raskine ugovor o pružanju usluge od opštego ekonomskog interesa, BEZ PLAĆANJA PENALA i bez troškova.

Potrošači, koji se ne slažu sa najavljenim povećanjem i žele da se isključe sa sistema centralnog grejanja, mogu to da urade u roku od 30 dana od dana kada su primili račun Infostana za mesec avgust, ali opreza radi, preporučujemo da se to uradi do kraja ovog meseca.

Raskid ugovora se izjavljuje PISANIM putem, najbolje mejlom na jedinu mejl adresu BG Toplane kabinet@bgdel.rs. Ovo JKP nema mejl adresu namenjenu reklamacijama potrošača, već ima kontakt formu za tu namenu, koju ne preporučujemo, jer na taj način, potrošač nema dokaz o sadržini dopisa koji je uputio.

Dakle, raskid ugovora se IZJAVLJUJE, ne šalje se kao molba, jer u ovom slučaju, nije potrebno odobrenje pružaoca usluge, već je to jednostrano pravo potrošača. Toplana je u obavezi da omogući raskid ugovora u roku od 30 dana, a ako to ne uradi, potrošač može uputiti žalbu Tržišnoj inspekciji putem mejla trzisna.beograd@must.gov.rs ili podnesiprijavu@must.gov.rs.

Prema članu 187. Zakona o zaštiti potrošača, novčanom kaznom u rasponu od 300.000 do 2.000.000 din biće kažnjena Toplana ako potrošaču ne omoguči da raskine ugovor!

Tekst izjave je sledeći:

Poštovani,

Kao korisnik usluge daljinskog grejanja, nakon saznanja da je došlo do povećanja cene usluge, koristeći pravo iz člana 88. Zakona o zaštiti potrošača, u zakosnkom roku, izjavljujem raskid ugovora. Molim da me isključite sa mreže u roku predviđenom članom 89. ZZP.

Ime i prezime, adresa, kontakt potrošača