Beograd je jedan od nekoliko gradova u Srbiji u kojima, iz nejasnih razloga, posao očitavanja merila pojedinačne potrošnje daljinskog grejanja u stanovima potrošača, ne obavljaju toplane kao komunalna preduzeća već to rade privatne firme – koje trošak očitavanja naplaćuju potrošaču, iako potrošač taj trošak po Zakonu o zaštiti potrošača nije dužan da snosi.
Detaljnije Naplata merenja utroška toplotne energije!Category: Potrošačke Aktuelnosti
Popularne zablude potrošača!
U nastavku dajemo neka od popularnih shvatanja sopstvenih prava, koje potrošače mogu skupo da koštaju.
Detaljnije Popularne zablude potrošača!Zašto je dnevna karta nezakonita?
Parking servis Beograd, tzv dnevnu kartu izdaje kao kaznu za neplaćeni sat parkiranja. Zašto je ta karta ili kazna nezakonita, pročitajte u tekstu žalbe, koju je za svoj spor protiv Parking servisa, pisao Dejan Gavrilović iz Efektive.
Detaljnije Zašto je dnevna karta nezakonita?Pravo na raskid ugovora!
Kablovski operator Telekom Srbija, krajem decembra je ukinuo paket Cinestar kanala.
Detaljnije Pravo na raskid ugovora!Postupak protiv EPS-a!
Potrošačka udruženja Republička unija potrošača i Efektiva su 17.12.2021. godine pred Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija zatražila, odnosno inicirala pokretanje postupka zaštite kolektivnog interesa potrošača protiv javnog preduzeća Elektroprivreda Srbije (EPS).
To je učinjeno zbog velikog broja povreda Zakona o zaštiti potrošača i drugih propisa i zbog nepoštene poslovne prakse (obmanjujuće i nasrtljive),a na štetu neodređenog broja potrošača električne energije, i to putem računa za električnu energiju – kroz primenu sistema saldiranja potraživanja.
ODVODNJAVANJE – I deo
Poslednjih dana stižu opomene, a pred sudovima su pokrenuti izvršni postupci od strane JVP „Voda Vojvodine“, protiv građana!
Detaljnije ODVODNJAVANJE – I deoZastarelost potraživanja za fiksnu i mobilnu telefoniju!
Potrošači nam se žale da pojedini trgovci uslugama fiksne i mobilne telefonije preko svojih punomoćnika pokušavaju naplatu davno zastarelih potraživanja, uz tvrdnju da se na ove usluge, navodno, ne primenjuje član 378 Zakona o obligacionim odnosima – koji predviđa jednogodišnji rok zastarelosti za komunalne usluge,
Detaljnije Zastarelost potraživanja za fiksnu i mobilnu telefoniju!Raskid ugovora sa Telenor-om!
Mobilni operator Telenor, je dana 8.11.2021. obavestio svoje korisnike da je izvršio povećanje cena usluga. Prava potrošača u tom slučaju, predviđena su članovima 89. Zakona o zaštiti potrošača, kao i članom 107. Zakona o elektronskim komunikacijama.
Detaljnije Raskid ugovora sa Telenor-om!Opomene za dugovanja-advokatski trošak!
Često dobijamo prijave potrošača, prema kojima trgovci, uglavnom komunalna preduzeća, angažuju advokate za pisanje opomena, ili im prodaju svoja potraživanja. Advokati te opomene pokušavaju da naplate od potrošača, u iznosu od 4.500 din.
Detaljnije Opomene za dugovanja-advokatski trošak!Pismo Zaštitniku građana!
Zbog nepostupanja po našem zahtevu za pokretanje postupka zaštite kolektivnih interesa potrošača, pokrenutim protiv Toplane u Pančevu, Efektiva se dopisom obratila Zaštitniku građana.
Detaljnije Pismo Zaštitniku građana!