Jedan od pojmova koji najčešće zbunjuje potrošače je saobraznost.
“Saobraznost” znači da je trgovac dužan da potrošaču isporuči robu koja:
1. ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
2. odgovara opisu koji je dao trgovac i ako ima svojstva robe koju je trgovac pokazao potrošaču kao uzorak ili model;
3. po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe;
4. ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, pod uslovom da je trgovcu u momentu kupovine bilo ili moralo biti poznato da potrošač robu nabavlja za naročitu upotrebu.
Ukoliko roba/usluga ne ispunjava bilo koju od gore navedenih stavova, potrošač ima prava da od prodavca zahteva otklanjanje nesaobraznosti bez ikakve novčane nadoknade u rokovima koji su propisani Zakono o zaštiti potrošača, odnosno u roku od 24 meseca koliko traje obaveza saobraznosti.