U nastavku teksta je primer vansudskog poravnjanja, koje je potrošač, član Efektive, napravio sa Tehnomanijom, nakon što je pokrenuo sudski spor.
Nije nepoznanica da se trgovci ne odnose prema reklamacijama potrošača u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača i uglavnom ih odbijaju, čak i kada su očito opravdane.
Trgovci dobro znaju da ne postoji efikasan mehanizam koji će zaštiti potrošača. Tržišna inspekcija, koja postoji (uglavnom samo postoji) u okviru ministarstva trgovine, se ne meša previše u svoj posao, tako da potrošaču preostaje samo sudski postupak.
Naravno, ni u efikasnost sudova građani Srbije nemaju poverenje, pa se zato tek mali broj njih odluči da pokrene potrošački spor, i upravo na tu okolnost trgovci i računaju.
Međutim, nisu ni svii potrošači isti, pa se tako povremeno nađu oni koji su voljni da idu do kraja. Jedan od njih je tužio Tehnomaniju, zbog njihovog odbijanja da mu nadoknade štetu nastalu zbog neispravne rerne koju je kupio kod ovog trgovca. Nakon podnete tužbe, pravni zastupnik Tehnomanije je predložio poravnanje, tj isplatu štete, plus troškove advokata u zamenu za povlačenje tužbe. Dakle, u postupku reklamacije Tehnomanija je odbila nadoknadu štete, ali je nakon podnete tužbe, pristala na isplatu.
Ovaj tekst smo objavili kao ohrabrenje onima koji žele da se bore za svoje prava i kao potvrdu činjenice da se trgovcima, koji krše Zakon o zaštiti potrošča, sudski sporovi ne isplate!
Tekst poravnanja je u nastavku: