Definisali smo neke od koraka koje ćemo sprovoditi u narednom periodu u nameri da u vreme izborne kampanje podstaknemo državu da reši problem CHF kredita, onako kako je isti rešen u regionu.
U prvom koraku je ponovo kontaktiran kabinet Premijera Vučića u nameri da se obnove razgovori prekinuti krajem prošle godine. Ako do razgovora dođe, izričito ćemo zahtevati kratke i precizne rokove i rešenja kako ne bi ponovo došlo to uzaludnog protoka vremena.
U drugom koraku planiramo da se svim strankama koje će učestovati u izbornoj trci obratimo unificiranim pismom sa pitanjima u kojima ćemo tražiti njihove odgovore na temu načina rešavanja problema CHF kredita , kao i drugih problema vezanih za bankarski sektor. Na taj način želimo da podstaknemo utakmicu među strankama koje pretenduju na vlast, i da ih na neki način obavežemo na datu reč (ako je bude). Ulog je svakako veliki. U Srbiji ima oko 20.000 porodica koje otplaćuju ove kredite i te porodice predstavljaju korpus potencijalnih glasača koji se ne sme zanemariti.
Naredna faza, u slučaju da ne dođe do pomaka, predstavlja sve ono što smo do sada radili, uz određene novine i postepenu radikalizaciju. Protesti, performansi, peticije i druge stvari kojima ćemo probati da tokom predizborne kampanje pojačamo našu medijsku vidljivost i privučemo što veći deo javnosti na našu stranu, u odnosu na banke. Ideja je da ukažemo i na problem EUR dužnika, a u prilog tome nam ide i jačanje evra u poslednjih nekoliko dana.
Prvi naredni protest je zakazan za nedelju 07.02.2016. u 12h. Taj protest je samo početak onoga što planiramo za dalje, ako ne bude rezultata. Nedelja je odabrana na sugestiju određenog broja korisnika koji rade i subotom, a dobro je da malo promenimo u ciju omasovljavanja protesta.
Na sajt je postavljen formular za prijavu na newsletter (dobijanje informacija putem mejla), napravili smo Youtube kanal za emitovanje i šerovanje naših priloga. Pojačaćemo Facebook kampanju u nameri da povećamo broj pratilaca. U tu svrhu angažovali smo profesionalce a cilj je 50.000 lajkova na Facebook-u.
Jako je bitno da se nezadovoljni korisnici bankarskih usluga odazivaju na sve naše pozive i akcije, jer samo zajedno možemo do cilja. Takođe, potrebna nam je svaka dobra ideja i sugestija, kakvih je i do sada bilo. Biće još dobrih vesti i informacija do kojih smo došli, a koje će uzdrmati do sada poznate šablone ponašanja, najviše guvernera NBS.
Sledeće nedelje ćemo objaviti detaljno uputstvo za sve koji žele da podnesu tužbu zbog provizije za obradu kredita, a zbog sve učestalijih problema koje građani imaju sa raznim agencijama za naplatu potraživanja, ili bezobzirnim ponašanjem službenika banaka koji se neprimereno ponašaju (prete, zovu kasno uveče, zovu rodbinu dužnika), postavićemo i tekst sa uputstvom”za samoodbranu” od nasrtljivaca.
Ovih dana preciznija obaveštenja o svakom od koraka, kao i o najavljenom protestu. Vidimo se u nedelju, za početak!