A1 bi da naplati nepruženu uslugu!

U postupku pokušaja naplate nepružene usluge, mobilni operator A1, IZGUBIO JE SPOR pred II osnovnim sudom u Beogradu!

Radi se o klasičnom slučaju, u kom operator raskida ugovor zbog nekoliko neplaćenih računa, obustavlja pružanje usluge, ali želi da naplati i one račune za koje uslugu nije pružio. To se desilo i ovde. Posle dva neplaćena računa, obustavljena je usluga u celosti, ali je operator A1 hteo da naplati sve račune do kraja isteka ugovora, koji je faktički, činom obustavljanja usluge, raskinut.

Pokrenut je postupak izvršenja. Dužnik je uložio prigovor u roku, pozvao se na zastarelost, kao i na činjenicu da, sem dva računa za koje ne spori osnov za plaćanje, jer je uslugu koristio, svi ostali računi su za uslugu koju nije dobio. Prigovor je usvojen, predmet prebačen na parnicu i u toj parnici, sud je utvrdio nezakonito ponašanje operatora.

Ovo je još jedna potvrda naših ranijih tekstova o zastarelosti potraživanja za komunalne i srodne delatnosti, opisane u ovom tekstu https://efektiva.rs/aktuelnosti-efektiva/potrosaci-aktuelnosti/zastarelost-potrazivanja-za-fiksnu-i-mobilnu-telefoniju/

Takođe, sud je potvrdio i ono što je propisano Zakonom o zaštiti potrošača, a to je da se usluga plaća onoliko koliko se pruža ili koristi. Operator je ovde hteo da naplati uslugu koji nije pružio i to se redovno dešava, ne samo kod ovog operatora, ali ova presuda pokazuje na koji način se protiv takvih stvari treba boriti!

Potrošači koji imaju sličan problem, uglavnom su to kablovski i mobilni operatori, da nam pišu na office@efektiva.rs!

Celokupna presuda je u nastavku!