Od 20.000 kanti, koliko su obećali, Gročanima za godinu dana podelili 8.500. “Eko Grocka” dala rok neplatišama do kraja nedelje, a mesecima kasne sa odnošenjem đubreta.
KOMUNALNO preduzeće “Eko Grocka” korisnicima, kojima je slalo opomene zbog duga, dalo je rok za izmirenje računa do kraja ove nedelje. Ako ne plate na vreme, izvršitelji će zakucati na vrata oko 3.000 neplatiša, koji duguju od 5.000 dinara do 120.000 dinara.
Građani ove opštine tvrde da pomenuta firma priznaje da je loše obavljala posao i da je zbog toga trebalo da smanji cene usluga. Od oko 20.000 kanti koje su čelnici pomenutog preduzeća obećali na početku “mandata”, do sada je podeljeno 8.500 kanti za đubre.
Čitateljka “Novosti” Marija N. je revoltirana zbog bizarne činjenice da su kante prvo pristigle u prethodno sedište firme u Vrčinu, ali odatle su poslate u druga naselja. Vrčinci još čekaju na njih.
– Stalno naglašavaju da su te kante besplatne, a svojevoljno su ih obećali – ljutito govori Marija. – Mi izbacujemo otpad u kesama, ali kad ih nanjuše lutalice, pocepaju ih i razvuku smeće. To pravi ruglo od opštine i zagađuje je.
Naša sugrađanka dodaje da “Eko Grocka” očigledno ima kratko pamćenje s obzirom na to da je imala još propusta u radu, ali sada se samo “seća” dugova meštana.
– Mnogi neće da plate komunalije zbog loših usluga. Podržavam ih. Neki nemaju odakle, a neki neće iz principa – ističe Marija.
Žitelji ovog prigradskog naselja tvrde da nedostaju i kontejneri. Iz “Eko Grocke” napominju da im postavljanje ovih posuda otežavaju “piromani”.
– Trenutno je postavljeno 300 kontejnera, iako je u prethodnom periodu zapaljeno i uništeno više od 60, koje smo zamenili novim – navode iz pomenute firme. – U fazi izrade su niše gde je predviđen poseban prostor za kontejner za odlaganje pepela i drugog kabastog otpada.
Marija “razume” poteškoće komunalaca, ali napominje da ona i njeni sugrađani nisu za to krivi i da je “Eko Grocka” morala zbog ovoga da im smanji račune, a ne da šalje opomene.
TUŽILI IH KORISNICI
ORGANIZACIJA potrošača “Efektiva” je početkom juna, pre komunalnih opomena, u ime deset potrošača podnela kolektivnu tužbu protiv “Eko Grocke” zbog neredovnog odnošenja smeća i neodgovaranja na reklamacije. U prvom slučaju krši se član 83. stav 1, a u drugom član 166. stav 33. Zakona o zaštiiti potrošača. Tužba je tada predata Odeljenju za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, ali na nju još nije odgovoreno.