Banke su kompanije u privatnom vlasništvu i sa te strane gledano, nije ni čudno što se služe raznim mahinacijama ne bi li dodatno zaradile. Ipak, kada to radi Javno komunalno preduzeće, potrošaču ne može biti svejedno, jer ga faktički njegova država potkrada.
Kako JKP Beogradski vodovod i kanalizacija (dalje BVK) krši Zakon o zaštiti potrošača (ZZP), evo samo jednog primera:
Radi se o prostorijama Efektive, u Porečkoj ulici u Beogradu. Za period od 07.03.2016. do 26.05.2016. (nešto više od 2 i po meeca) ukupna potrošnja voda koja nam je “izmerena” iznosi okruglo 2 m3!
Ovog meseca je uz taj, stigao još jedan račun, i to za period od 26.05.2016. do 31.05.2016. Na njemu je za tih 5 dana izmerena potrošnja od okruglo 4 m3!?
Dakle, za nešto više od 2 i po meseca potrošeno je 2 m3 a onda za 5 dana, duplo više! Kako je došlo do toga, nije nam poznato, ali odlično znamo da ne postoji ni teoretska mogućnost da smo u tih 5 dana trošili skoro kubik vode dnevno!
Članom 91. Zakona o zaštiti potrošača (ZZP) predviđeno je:
Trgovac je dužan da račune za pružene usluge od opšteg ekonomskog interesa dostavlja bez kašnjenja i u rokovima koji omogućavaju da potrošač prati ostvarenu potrošnju i zaduženje za obračunski period od najviše mesec dana.
Trgovac je dužan da u računu za pružene usluge od opšteg ekonomskog interesa navede elemente koji potrošaču omogućavaju da:
1) proverava i prati iznos svog zaduženja;
2) ostvaruje uvid u tekuću potrošnju radi provere ukupne potrošnje prema pruženom kvalitetu usluge.
Dakle, BVK krši ZZP tako što u računu navodi obračunski period veći od mesec dana. Drugo, nikakvih elemenata za praćenje zaduženja ovde nema jer se iz računa jasno vidi da potrošnja nije merena već paušalno određena, te su iz tog razloga utrošci vode okrugli brojevi, a da ne pričamo o duplo većoj potrošnji u 5 dana u odnosu na prethodnih 2 i po meseca!
Kakva su Vaša iskustva sa BVK? Pišite nam na našoj Faceboook stranici https://www.facebook.com/EFEKTIVA/
Računi su u nastavku: