Pre gotovo dva meseca, direktor Javno-komunalnog preduzeća “Infostan” smenjen je zbog nezakonite naplate osiguranja građanima, kroz račune za komunalne usluge. Iako iz vrha beogradske vlasti tvrde da se takav scenario neće ponoviti, udruženje “Efektiva” upozorava da bi sa novodogišnjim računima mogle da stignu i uplatnice za naplatu premije.
Raskid ugovora “Infostana” i “Dunav osiguranja” upalio je “crvenu lampicu upozorenja” u udruženju “Efektiva”, jer su na osnovu njega zaključili da sa Novom godinom dolazi i novi, odnosno stari scenario – nazakonita naplata osiguranja.
Dejan Gavrilović iz udruženja “Efektiva” kaže da “Infostan”, prema njihovim saznanjima, ima nameru da ponovo zaključi, odnosno da nastavi ugovore. “Dakle mora da zaključi nove ugovore, sa četiri osiguravajuće kuće sa kojima je to radilo dvadeset godina. Iako u ‘Infostanu’ kažu da su se dvadeset godina bavili time, to nama koji se time bavimo znači da su se dvadeset godina zapravo nezakonito bavili naplatom osiguranja”, kaže Gavrilović.
JKP “Infostan” oštro odbacuje takve tvrdnje, uz obrazloženje da plan ne ide na štetu građana, već suprotno da će dugogodišnjim korisnicima osiguranja “Infostan” omogućiti naplatu osiguranja na dobrovoljnoj bazi, preko uplatnice. Ko nije osiguran na računu neće naći “premiju” kao stavku, objašnjava Milica Paunović iz “Infostana”.
“To konkretno znači da će samo oni korisnici koji već dvadeset godina na dobrovoljnoj bazi su doneli odluku da se osiguraju, da će oni to moći da nastave i u narednom periodu, na taj način što će plaćati kroz našu uplatnicu uslugu osiguranja”, objašnjava Paunović.
Dejan Gavrilović, s druge strane, tvrde da je to klasična zamena teza. “Mešaju se babe i žabe. Poenta je da ‘Infostan’ ne sme to da radi! Čak ni prema jednom jedinom građaninu koji čak želi to dobrovoljno da uradi”, kaže on.
Da situacija o kojoj se raspravlja na relaciji “Efektiva” – “Infostan” nije ista kao ona pre dva meseca , tvrdi za N1 i prvi čovek Beograda Siniša Mali, koji dodaje da Grad neće dozvoliti da se greška ponovi.
“Ne radi se o tome da se građanima koji nemaju ugovore sa osiguravajućim društvima bilo šta nameće, nego se radi o produženju postojećih ugovora, koji postoje između građana, ‘Infostana’ i ‘Dunav osiguranja’. To su ugovori koji traju deset, petnaest godina”, navodi Mali.
A scenario od pre dva meseca pokrenuo je lavinu kritika i od strane Narodne banke Srbije, koja je tada nedvosmisleno utvrdila da nijedno komunalno preduzeće nema dozvolu NBS-a za obavljanje poslova neposredno povezanih sa poslovima osiguranja.
Prilog možete pogledati na sledećem linku:
http://rs.n1info.com/a122480/Vesti/Infostan-Osiguranje-uz-racun.html
Izvor: TV N1, 30.12.2015.