NESAOBRAZNA ROBA – PRAVA POTROŠAČA!

Kad potrošač reklamira robu zbog nesaobraznosti, on treba da obrazloži zbog čega to čini, da priloži dokaze koje ima i da istakne reklamacioni zahtev.

Sadržina tog zahteva su četiri prava: (1) pravo na popravku robe, (2) pravo na zamenu robe, (3) pravo na raskid ugovora sa povraćajem novca i (4) pravo na pravično umanjenje cene.

Detaljnije NESAOBRAZNA ROBA – PRAVA POTROŠAČA!

Predlozi Efektive za izmene Zakona!

Udruženje potrošača Efektiva, odazivajući se na javni poziv MInistarstva unutrašnje i spoljne trgovine za slanje predloga i sugestija u vezi sa predstojećim izmenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača (ZZP), uputilo je Ministarstvu 14. septembra 2023. svoj spisak onoga što u zakonu treba promeniti i šta u zakon treba ubaciti zbog raznih nejasnoća, nedorađenosti, tehničkih omaški, nespretnih rečeničnih konstrukcija, pravnih praznina, „rupa“ i neadekvatnih rešenja koje trgovci, naročito oni krupni, koriste da masovno krše prava potrošača.

Detaljnije Predlozi Efektive za izmene Zakona!

POTROŠAČ KAO PING-PONG LOPTICA!

Zbog jedne nepromišljene odredbe u poslednjim izmenama Zakona o zaštiti potrošača (2021) koja reguliše razgraničenje odgovornosti za postupanje po garanciji, probleme imaju i potrošači i prodavci i proizvođači. Ta odredba mora hitno da se pomeni, jer potrošača u određenim situacijama pretvara u ping-pong lopticu između prodavca i proizvođača, a njih stavlja u poziciju da – ne znaju šta da rade, jer u zakonu piše ono što piše.

Detaljnije POTROŠAČ KAO PING-PONG LOPTICA!