Osnivanje kreditnog biroa koji će proveravati banke
Autor: I.Jovanović 14.10.2011.
Nedavno osnovano udruženje „Efektiva” za 500 dinara godišnje građanima, odnosno za 1.500 dinara firmama pruža stručnu pomoć u odabiru najpovoljnijeg bankarskog proizvoda. U domen usluga spada i pomoć klijentima pri rešavanju sporova sa bankama, a u planu je formiranje i kontrakreditnog biroa koji će klijentima sugerisati ranija iskustva građana sa svim bankama na tržištu.
Građani će preko udruženja moći da dobiju i besplatnu pomoć pri rešavanju sporova sa bankom.
POMOĆ – Iako smo zvanično osnovani početkom juna, sa pravim aktivnostima smo počeli pre tri nedelje. Broj klijenata se povećava svakog dana. Svako ko se učlani u udruženje dobija praktičnu pomoć o odabiru najpovoljnijeg kredita, štednje ili odabira same banke – kaže za „24 sata” Dejan Gavrilović, predsednik udruženja.
On kaže da se planira instaliranje neke vrste kontrakreditnog biroa.
– Svi oni koji stupaju u bilo kakav odnos sa nekom od banaka moći će da provere stepen transparentnosti te banke u proteklom periodu, da li je dizala kamate i marže, uvodila provizije bez obaveštenja klijenta, brzinu obrade nekog zahteva. Planiramo da budemo za klijente ono što je Auto-moto savez za vozače – kaže Gavrilović.
On napominje da će to društvo ubrzo pokrenuti i akciju sa predlogom šta da radi oko 25.000 građana koji imaju zaduženje u švajcarskom franku, a kao jedno od rešenja se napominje besplatna pravna pomoć. Gavrilović kaže da se nada da će imati punu podršku banaka, koje ako posluju korektno, neće imati nikakvih problema.
– Folks banka je i do sada imala krajnje transparentan pristup u poslovanju sa svojim klijentima, jer smatramo da je poverenje osnov dugoročne saradnje na obostrano zadovoljstvo. Upravo zbog toga uvek podržavamo sve inicijative i aktivnosti koje su usmerene na poboljšanje uslova za saradnju – kažu za „24 sata” u toj banci.
Slično razmišljaju i u Banci Inteza, u kojoj kažu da će ovakva udruženja pružiti svojevrsni doprinos daljem razvoju bankarskog sektora Srbije.
– Što se tiče zaštite prava korisnika finansijskih usluga, udruživanje svakako može da doprinese rešavanju nekih problema, a nedavno je usvojena i pravna regulativa kojom su definisana prava i obaveze finansijskih institucija i njihovih klijenata – zaključuju u Sosijete ženeral banci.
Podrška NBS
INSTITUCIJA – „Imali smo i sastanak sa predstavnicima Narodne banke Srbije (NBS), koji su nas načelno podržali u našoj inicijativi. Obećali su nam da će se odazvati svim akcijama koje budemo organizovali, ali i dodali da će predstavnici našeg udruženja učestvovati u njihovim aktivnostima”, objašnjava Gavrilović.