Novoosnovana firma EPS snabdevanje je počela je da radi 1. jula 2013. godine, kada je i jedina u Srbiji postala vlasnik licence za prodaju električne energije potrošačima u celoj zemlji. Istovremeno su te licence oduzete svim regionalnim preduzećima EPS-a koja su dosad za to bila ovlašćena, poput „Elektrodistribucije Beograd”. Od jula 2013. godine račune za struju građani plaćaju preduzeću EPS snabdevanje, ali bez mogućnosti da se izbegne bankarska provizija.
Naime, u prethodnom periodu, račune je izdavao EPS odnosno njegove regionalne Elektrodistribucije. Pored mogućnosti direktnog plaćanja na šalterima EPS-a bez dodatnih troškova, plaćanje u celokupnoj poštanskoj mreži u Srbijii i u nekim bankama je takođe bilo omogućeno bez dodatnih troškova – bez bankarske provizije za uplatu.
Pored toga, račun se mogao platiti preko banke trajnim nalogom, takođe bez dodatnih troškova – bez bankarske provizije za uplatu.
Problempotrošača struje odnosno korisnika bankarskih usluga je u tome što su, počev od 1. jula 2013. godine, onemogućeni da račune plaćaju kao ranije, bez provizije u svim poštama i pojedinim bankama. Trajni nalozi, dati u prethodnom periodu su nevažeći zbog promene naziva primaoca sredstava, broja žiro računa i poziva na broj. Nove trajne naloge banke još ne primaju, a klijenti su obavešteni da stari trajni nalozi više ne važe.
Trenutno je mogućnost plaćanja bez provizije svedena isključivo na plaćanje na šalterima EPS-a, na kojima je velika gužva uzrokovana zabunom koja je kod potrošača nastala usled promene snabdevača strujom i neregulisanog konačnog bilansa pretplate/duga starom snabdevaču strujom.
Jedini koji je profitirao iz ove zamene snabdevača strujom je bankarski sistem koji je ostvario dodatni profit uvećanom naplatom naknada. Apelujemo na državne organe i rukovodstvo firme EPS Snabdevanje da u što kraćem roku omoguće ponovnu uplatu računa za struju bez naplate bankarske provizije.